Mijn naam is Veerle Wauters (°1975).
Ik ben een neurodivergente* therapeute, echtgenote en plus-mama.
Van jongs af aan wist ik dat ik een sociaal beroep zou doen. Ik vond het evident dat ik iets zou doen waarmee ik anderen kon helpen. Geneeskunde stond lang bovenaan mijn lijstje, maar uiteindelijk koos ik voor orthopedagogiek aan de KULeuven.
Enkele jaren na mijn afstuderen aan de KULeuven begon ik de opleiding Transpersoonlijke Psychotherapie. Deze opleiding opende een nieuwe wereld voor mij. Ik kwam in contact met mijn intuïtie, mijn creativiteit en steeds meer met de stilte en de vreugdevolle kern in mezelf.
In 2003 begon ik mijn praktijk als psychotherapeute in bijberoep. Deze heb ik gecombineerd met heel uiteenlopende halftijdse jobs in loondienst. Ik ben langs verschillende voorzieningen, het onderwijs en bedrijven gepasseerd. Ik leerde veel mensen kennen, ontwikkelde verschillende aspecten van mezelf en werd een rijker persoon.
Al deze ervaring mag ik inzetten in mijn werk binnen Jugo.
Op vlak van zingeving en spiritualiteit ben ik altijd een zoeker geweest. Ik neem graag die diepere laag erbij, om de wijsheid en het verwonderlijke dat daar te vinden is. Sinds 2017 heb ik mijn plekje gevonden binnen het Tibetaans Boeddhisme, meer specifiek binnen Dzogchen (mijn belangrijkste leraar is Alan Wallace). Ook hieruit haal ik veel inspiratie voor mijn werk als psychotherapeute.
Als psychotherapeut ben je nooit ‘af’. Er is altijd weer iets om bij te leren, zowel over jezelf als over de menselijke eigenheid in het algemeen. Je kan nooit àlles weten en dus loop je wel eens vast in je werk en weet je niet zo goed hoe je iemand nog kan helpen. Daarnaast staat de wetenschap niet stil en duiken er geregeld interessante nieuwe methodieken en inzichten op.
Vandaar dat ik me blijf bijscholen en lid ben van een supervisiegroep.
Ik ben ook lid van de Vlaamse Vereniging van Orthopedagogen (VVO).
Ik ben erkend als klinisch orthopedagoog. Mijn visumnummer is: 295663
*: met de term ‘neurodivergent’ verwijzen we naar iedereen die op neuro-cognitief vlak niet functioneert volgens wat in onze samenleving als ‘normaal’ gezien wordt. We hebben het dan over autisme, ADHD, ADD, dyslexie, syndroom van Tourette, …